Jangan pertikai kenapa masih tak berjaya..

Salam jumaat.
Jika kita berbuat sesuatu, kemudian bertawakkal, jangan bergantung sepenuhnya pada usaha yang kita dah buat tu akan membuahkan hasil.



Tapi, kena selalu ingat Allah lebih mengetahui segalanya. Kadang kita tanya kenapa aku dah buat ni, aku dah doa, aku dah yakin yang aku buat ni patut berjaya, tetapi Allah masih tak kabulkan permintaan kita. Kita rasa down.. Elakkan rasa macam ni.

Sebabnya Allah lebih mengetahui bila hajat korang patut dimakbulkan. Tak semsetinya cepat itu bagus dan tak semestinya lambat itu tak bagus. Manusia ini lemah. Tak tahu perkara ghaib. Tetapi Allah lebih tahu takdir yang sesuai untuk diri kita.

Sentiasalah ingat Allah berkuasa buat apa sahaja dan yakinlah apa2 yang Allah takdirkan itu adalah terbaik untuk diri kita. Sekalipun kita rasa ianya bukan sesuatu yang kita suka.

Carilah kebaikan dalam apa pun perkara yang terjadi. Jangan fokus pada problem semata2.
Sekian entri pendek hari jumaat.

4 ulasan:

  1. aku suka part ni :

    "Carilah kebaikan dalam apa pun perkara yang terjadi. Jangan fokus pada problem semata2."

    sebab buat masa sekarang ni aku & kerja sedang dilanda badai yang baru mula bergolak. fuhhh~ T__T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Relaks2.. biasa la hidup ni kadang2 kita tenang kadang kita diuji. Aku doakan semua urusan kau dipermudahkan. Insyallah amin...

      So kau ingat je la ayat tu ya... Hopefully boleh motivate kau..

      Padam
  2. kenapa aku rasa bila baca entry kau, mcm hari22 adalah hari jumaat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha kau baca entri aku lambat memang la. Aku memang dah set ada satu entri berbentuk islamik pada tiap hari jumaat. Tu je la yg paling senang dapat idea pun. Hehe... kalau ada idea lain barulah aku post entri tu pada hari selain jumaat..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...