Internet plan paling berbaloi pernah aku subscribe

Salam, guys.

Sebagai rakyat Malaysia, macam biasa la aku mesti nak jugak cari internet plan wifi apa yang murah untuk dilanggan untuk cut expenses macam orang lain. Baru2 ni aku tengok macam ada pan digi RM 110 40gb sebulan. Nampak macam berbaloi jugak la.. Tapi satu benda yang aku agak tak faham dengan telco ni adalah kenapa telco selalu nak separatekan weekend quota dengan weekdays quota. Kalau macam digi ni pun dia bagi 20gb untuk hari biasa dan 20gb weekend tak silap aku. Sama gak macam Celcom suka buat macam ni.

Sumber gambar
So, macam biasa la, aku still guna Umobile sebab aku rasa paling berbaloi untuk aku sekarang. Kat rumah sewa aku duduk ni pun mula2 nak subscribe unifi tapi bila tengok macam mahal tak jadi nak subscribe. Lepas tu usha Umobile P98 pulak. Yang ni antara pakej terbaik la pada aku kalau tempat korang line Umbolie ok....

RM98 sebulan dapat 30gb(bila2 masa) dan unlimited streaming video Youtube, facebook, iflix, dan banyak lagi....

Sebab aku duduk ramai2 satu rumah so kongsi2 bayar buat P98 ni jadi wifi. Kitorang letak sim kat satu phone klon dan buat hotspot guna benda tu. Serius terbaik beb! Aku rasa tiap hari2 bukak youtube, tengok movie dari fb, streaming bola yang dari page fb dah tak risau pasal quota dah... Semuanya unlimited.

Kalau nak tengok movie baru je memang aku streaming youtube dan facebook je. Serius terbaik pakai internet macam ni. Jimat pun jimat. Kat phone aku memang tak ada lagu dah sekarang ni. Asal nak buka lagu je terus bukak youtube. Dapat tengok music video terus. Haha.. Kalau aku nak tengok tv ramai2 pun still semua benda streaming. Astro memang dah tak function dah kat rumah sewa aku ni. Tapi memang tak subscribe pun. Haha...

So buat masa sekarang untuk aku, memang buat wifi guna umobile p98 ni paling terbaik la. Kalau korang punya tempat line ok, boleh cuba sendiri. Kalau dulu risau2 je nak bukak video tapi sekarang most of the time memang bukak video je sebab dah tahu tak effect quota langsung. Quota cuma berkurang kalau buka website selain youtube, tonton, iflix, dan facebook je.

Ok tu je la aku nak cerita. Aku asyik cerita pasal umobile je.. Dah boleh jadi promoter dia dah aku rasa.. Nasib baik aku tak kerja umobile. Kalau tak semua jenis pakej aku dah cerita kat dalam blog ni. Hahaha..

Ok guys. Cerita tak best pun. Gerak dulu. Huhu.. :) Salam.



Baca juga:



4 ulasan:

  1. aku baru tukar pakai umobile pulak lepas sekian lama guna digi. dan aku sgt puas hati!!tak guna betul aku setia dgn digi selama ini ciss..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Serius la?? aku ingatkan takde org affected dgn post2 aku. Rupanya ada gak. Haha.. Tahniah!

      Padam
  2. Balasan
    1. Tak luas sgt. Ada tempat sangat teruk. Tapi kalau kat rumah kau line dia ok memang berbaloi la pakai

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...