Cara aku move on bila ditinggalkan

Salam.

Korang pernah ada pengalaman kena tinggal? Apa reaksi korang masa tu? Meraung pakai mikrofon? Tak mandi seminggu? Tengok kesemua video ayahanda Rani Kulup kat youtube? haha... Kalau korang rasa tu dah cukup advance, korang baca pulak cerita kat bawah ni yang lagi advance..Sure lepas baca korang mudah je nak move on lepas ni.


Cerita dia macam ni.....
Di suatu pagi....
















Mousa Dembele
Football player
Club:  Tottenham Hotspur




Aku tak keluar dari bas lagi walaupun dah tahu.
Driver bas kira2 penumpang.
Dia pelik kenapa kerusi yang dah reserved tak cukup (untuk penumpang yang naik dekat bus stop lain).
Masa driver bas nak koyak2 tiket, baru la aku pergi tanya dia:


Aku pasrah dan turun dari bas.
Tiket 9.30 aku pun dah tak boleh nak buat apa.


Terpaksa la aku beli tiket 10.30 pagi.
Nasib baik la ada.
Terpaksa lagi menunggu bas pukul 10.30 datang.

Moral of the story:

  1. Kat dalam bas kalau ada awek kat sebelah, tak payah tegur. Nanti korang akan dapat jawapan yang mengecewakan. Hahaha....
  2. Tunggu bas atau tunggu adik? Pilihlah tunggu bas. Wakaka...
  3. Korang rasa aku saja2 nak tegur awek tu kan??...Kalau betul, ini bermaksud aku berjaya distract korang. Aku tegur sebab aku memang rasa tersalah masuk bas la weh...
  4. Dah kena tinggal, tak payah nak meraung. Move on. Cari bas yang lain. Bas bukan sebuah. Kahkah..

Situasi kat atas ni almost 95% berlaku kat aku. Tapi, dialog kat atas ni aku ubah2. Kasi drama sikit. Kehkeh....

So, macam tu la kisah aku ditinggalkan. Sedih sebenarnya kena tinggal. Sampai hati bas tu tinggalkan aku.. Kalau bas pun tinggalkan aku, siapa lagi yang nak kat aku? (tetiba) Hahaha..

Nasihat aku, kalau nak naik bas, tunggu la 10 minit awal. Kalau tak, jadi la macam aku ni....ditinggalkan.
Sekian sahaja situasi hambar yang berlaku dalam hidup aku.

Korang pulak? Apa yang korang buat supaya boleh move on? Hehe...


Baca lagi:

55 ulasan:

  1. ak ingtkan awek ko tggl ko....and lagi satu ak kna trap...
    ak ingtkan ko nak bg tips ke apa,,tetiba jalan cerita bagai..hahahahahhaa :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..ni tips la ni..tips tunggu bas biar x kena tinggal....kau tak baca ke part last sekali tu..hehe..

      kau ni...cerita camni pun boleh kena trap, xkan la kau x boleh agak yg aku ni hensem,segak, sado, bergaya, perfect 10..bhahahaha(*x sedar diri)..mana ada awek nk tinggalkan aku... Bas tu je buta, xde hati dan perasaan sanggup tinggal aku...muahahahaha...

      Padam
    2. kahkahkahkahkah..bnyaklah koooo.....lol..hapdet baru pleaseeeeeeee...i like ur creativity !

      Padam
    3. Wokehh..dah update. Btw, thanks. Rasa kembang semacam je org cakap aku kreatif. Hahaha...

      Padam
  2. haha A for rambut pelesu :P. hari tu bas aku 8.30. aku sampai 8.45. bas tu tunggu aku. kau jeles tak ni dengar cerita aku? kakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. A for rambut palsu???aku blur kejap...

      Ni aku bagitau kau:
      A for apple
      B for bro ley
      C for cute

      So, apple bro ley cute...hahaha...
      Mana ntah kau belajar tadika...A for rambut palsu...heh..
      Org cm kau ni la yg merosakkan bahasa kebangsaan...wuahahahha...*tetiba emo

      Padam
    2. ohh..lupa nak jawab soalan kau...
      Ini diskriminasi, mentang2 la perempuan, bas tu tunggu...aku syak jantina bas tu jantan..haha..

      Mybe aku kena buat research camne nk cari bas yg berjantina betina, baru sanggup tunggu aku...kehkeh...

      Padam
  3. Hahaha..ingat kene tinggal apa tadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..cik farini ingat saya kena tinggal apa tadi? Cuciter...hehe...

      Padam
  4. Balasan
    1. haha..terasa bersemangat balik lepas baca komen ni, rasa hilang kecewa lepas kena tinggal ni...hehe...

      Padam
  5. Itulah kita biasa dengar lambat sikit jer..

    Nak-nak satu minit je apalah sangat masa satu minit tukan...

    Tapi kalau nak tahu apa makna satu minit cubalah kalau naik tren ke, komuter ke ha! nanti fahamlah makna satu minit.

    Pengalaman Mrs. A sendiri masa travel Sban-KL by komuter satu minit jer... lambat hah! melepas la ko tren hokeh!

    Terpaksa tunggu next tren menjawab la pulak kat bos haru-biru sangat jadinya walhal satu minit aje pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la tu...even satu minit tu memang beri kesan yg signifikan....lagi2 kalau naik ktm..peh...boleh tertinggal train wlaua cuma lamba seminit, jadi camtu jawabnya tunggu la lg setengah jam.

      Kalau pergi kerja naik tren confirm2 la kena redha je kalau tertinggal tren..doa je la byk2 spenajang perjalanan tu supaya x kena marah dgn bos...hehe

      Padam
  6. hahahaha cheit... ingatkan move on apalah tadi -,-

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...rilex la..chill2..sorry la x dpt nk deliver content yg kau expect..hehe...
      Btw, ingatkan move on apa tadi? huhu...

      Padam
    2. takdelah... sebab cara story bro bikin saspen je. Jadi bila baca endingnya tak sama macam apa yang aku fikirkan. hahahaha

      Padam
    3. Jadi, walaupun aku sedih bas tinggal aku..., tapi kau lg menyedihkan sebab expect ending yang cliche dr cite aku..hahaha..

      Terima kasih sbb puji citer aku saspen..hahaha...

      Padam
  7. tumpang sedih bro~ move on la dengan tiket burn n salah bas XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks2...kau sorg je yg sanggup bersedih dgn aku...yg kt atas ni semua gelakkan aku je tahu...hahaha...

      Padam
  8. hahaha lawak nye cerita XD.. sumpah kelaka lagi2 bab "Mok" dengan Part mak tu hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks la bg komen berbentuk sarcasm camni..sepatutnya citer ni sedih tp boleh pulak kau cakap lawak kan....hmmm...hahahaha..

      Btw, part "Mok" tu kalau kau rasa kelakar tu mesti kau pun pernah buat jugak kan?? Hehee.. Ke kau rasa kelakar sbb conversation aku dgn adik aku??..

      Padam
  9. Bas.... Teringat kisah... Dunia Ini Sederhana Besar... Dunia Ini Sederhana Kecil.. Lupa aa tajuk novel tuu.... Huahua

    Moral of the story tuu yang paling penting. Haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Novel pasal apa tu?? Pasal bercinta dgn bas ke?? Hahaha..

      Yup, moral of the story tu penting. Apa pun yg jadi, mesti ada pengajarannya...hehe..

      Padam
  10. Balasan
    1. Adakah kau cuba bg maksud tersirat:

      Tumpang keta wa hihi...( buang huruf 'k,a,n') - kalau ni maksud kau, sila la ketawa puas2..hehe..

      Atau kau cuba jawab soalan aku:

      Cara nak move on- tumpang keta kawan. Hmm..kalau ni sebenarnya yg kau nk sampaikan, kira boleh tahan la lawak kau ni...haha..

      Padam
  11. aku pernah kena ni.. kena tinggal bas.. tp pakcik tu baik.. dia call suruh bass tu datang balik, sbb x jauh lagi.. tapi tempat aku dah kena amek dek orang.. aku malas nak cakap dgn dia, sbb aku dah lambat.. pastu duduk belakang skali.. sakit pinggang plak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ohh..ye ke..kira geng la ni... wuahaha..

      Actually aku pernah jugak tersalah bas, pastu driver bas tu tlg call kan.. Entah aku naik bas pergi mana pun aku x tahu...suka hati aku je naik..kahkah..

      Naaib baik bas yg betul x gerak lagi. So, aku turun bas tunggu tepi jalan je..haha..

      Kalau dh lambat tu tepaksa la kan terima akibatnya...ok la..kau sakit pinggang je...aku sakit kaki tunggu bas...haha..

      Padam
  12. Lain kali kenalpasti dulu bas tu pukul berapa...
    Kan dah rugi kena beli tiket dua kali...
    Duit beli tiket tu belanja aku makan megi goreng pun orait jugak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Halamakk..cEro dah jd brother2 la bg nasihat kt aku..hahaha...

      Tp kan...kat bas tu mana ada tulis bas tu pukul berapa, yg ada tulis pun mcm 'Kuala Lumpur - Amsterdam', camtu je...so, aku main bedal je la naik...haha..

      Tu la..rugi gak la..nak buat camne, benda nak jadi..

      Kau nak meggi goreng je?? Aduh..low class sgt la...mintak la lebih2 sikit, segan la aku dh kaya2 ni kau mintak benda2 murah je...bhahahahuahahha... **kete sendiri pun xde, perasan kaya**

      Padam
  13. hahahaah...aqxblh move on bila bas tggal..
    sbb masa tu bas nak balik kg lau bas nak dtg kelas aq xkisah sgt...
    tp ada hikmah disebalik semua ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..tu la..yg aku kena ni bas ke arah kl, tp kalau ke arah kampung aku, mybe tak boleh move on jugak..haha

      Betul la, semua yg jadi ada hikmahnya. So, kau rasa apa hikmahnya bas tu tinggal kau? Supaya kau straight semula dan x minat lagi dh kt bas? Hahaha...

      Padam
  14. hukk.. memang sebak weh kena tinggal dengan bas... T__________T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la tu....terima kasih kerana memahami... €_€

      Padam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Kahkahkahkah..aku takde lagi kes kena tinggal bas ni, kene tinggal kekasih tu adelah, eh eh hahahaha

    Salah satu sbb aku tak pernah kena tggl bas adalah disebakan sifat aku yg 'suka menunggu dari ditunggu' selain sifat punctual, gitu. So kalau nk naik bas ke, keretapi ke, aku akan sampai awl dan tanya kerani tiket atau org yg berkenaan mana satu bas aku dan di mana aku patut tunggu.

    Selain itu, mungkin sbb aku pompuan maka abg dreba tak sampai hati nk tggalkan aku yg comel ini, wahahahahai!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa la..jodoh masing2. Kalau bas bukan jodoh aku, harapnya seorang kekasih la jodoh aku... Utk kau pulak, kalau kekasih bukan jodoh kau, so, bas la jodoh kau. Hahahahahah.....sorry weh memain je...

      Bagus betul kau ni punctual. Aku bukan x nak punctual, kekadang tu terlambat gak sebab jam teruk..

      Tp citer kat atas ni aku dh ada kt bus stand kot...cuma aku lepak kedai jap teman adik aku. Kesian punya pasal, aku tunggu dia instead of tunggu bas. Patut kena jadi kejam sikit tinggal je dia...wahaha..

      Ni lagi satu diskriminasi. Mentang2 hampa perempuan, depa tunggu...bukannya aku x comel. Aku comel gak kecik2 dulu....hahaha....

      Padam
    2. itulaaa, nk lepak pun tengoklah dulu basnya, ajak adik ko sekali, hahaha
      jangan lah salahkan kami yg comel ni, kami kan kaum yg lemah
      kahkahkha!

      Padam
    3. @zyra roxx

      "ujian paling besar bg seorg lelaki adalah seorg perempuan"

      Betul la ujian...tgk la...aku xde salahkan korg pun bas aku tinggalkan aku...tiba2 je fitnah aku...apa ni??? Hahahaha.....

      Padam
  17. sengal betul rambut pelesu. aku pernah tertinggal flight juga. sedih giler baq hang. terpaksa beli pulak tiket harga rm200+ on the spot untuk the next flight. Menangis aku nak bayar hutang dengan abang aku lepas tu. sobs!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..rambut pelesu jugak yg kena sengal..

      Peh..kalau tertinggal flight memang lg sedih la dr tertinggal bas...dah la harga tiket mahal, yg hilang pun dh mahal walau beli time discount, yg beli baru lagi la mahal.....

      Lepas tu next flight pulak mesti bukan 1/2 jam gap dia....mencanguk la tunggu...sedih sgt la citer kau ni ~_~

      Padam
    2. oh, tapi aku bernasib baik kot. Alhamdulillah. flight kat tempat aku tu memang kekerapan dia sejam/dua jam sekali pada masa puncak. so, sejam dua gak la menunggu.

      tapi itulah, baik di tinggalkan transport daripada di tinggalkan kekasih. itu lagi menyedihkan. tiket boleh di beli, hati tak boleh di beli, bro. kah!

      Padam
    3. Oohh..ok la kalau sejam je tgu. Xde la jenuh sgt nk tgu tu..

      Haha..setuju..tiket boleh dibeli, hati x boleh dibeli..nice one...haha..

      Padam
  18. Moral of the story : be punctual..
    Jangan berlengah-lengah bila ada appointment / deadline..
    Take it as a lesson yer Bro Ley..;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa. Betul2...kena punctual nk buat apa pun.

      Yup...harap x jadi lagi lepas ni... Good lesson for me.

      Padam
  19. ada laa 2-3 kali kena tggl bas. sbb smpi2 je bas dah gerak slh sendiri sapa suh lambat kan... tu time x de kenderaan lg... la ni da ada kenderaan, x yah fikir da...

    tp apa yg sy buat, mmg laa beli tiket lain. tu pun kalau ada tiket. kalau mmg dah sold out, kena laa naik bas sambung2. jenuh ooo... dari kampung nak smpi KL 3 kali tkr bas. masa dari 2 jam jadi 6 jam!! tp apa bleh buat redha je laa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..sama2.. beberapa kali jugak kena tinggal la, salah bas la. Memang salah sendiri pun. Ada kenderaan pun, tp kadang2 naik bas lg mudah utk perjalanan jauh. Boleh tidur, x penat drive.

      Kalau naik bas sambung2 camtu la. Nak kena tgu kt bus stand byk kali. Boleh tahan lama jugak tu jadi 6 jam. Sabar je la..silap sendiri, sendiri tanggung la kan...

      Padam
  20. moral of the story yg no.1 tu paling tak menahan sekali. hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang no 1 tu paling penting. Serius. Sebab tu aku letak first. Haha..

      Padam
  21. mak ngan anak dara sepesen je rupenyer, mesti mak hang ni mcm che ta kan muahaha tu pasai den tertipu bila tgk scene first tu ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak aku memang awet muda.. Kalau setakat Che Ta tu x boleh lawan awet muda mak aku lagi la...hahaha...

      Padam
  22. ditinggalkan bas rupanya kahkahkah ! oppsss maap maap TERgelakkan pulak =P

    aku belum pernah lagi kena tinggal. sbbnye - sama mcm zyra : punctual/mai awai. aku mmg jenis pantang kena menunggu lama (kalau menunggu orang lah). kalau nak kena tunggu bas.ketaapi ke hape ke, aku ok je sbbnye aku kena ikut rules sbb aku yg dah beli tiket. bila dah kena tinggal ke hape, jgn nak mengade fitnah sana sini. pd hal mmg diri sendiri yg salah kikikiki

    alah tektik tegur pompuan tu buleh je kira tektik lelaki nak mulakan sembang. itu je la pon point yg ada waktu tu yg releven untuk dijadikan intro kehkehkeh =P

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan aku jugak memang sangat kedekut untuk suka2 bagi tiket aku beli burn begitu saja. so drpd aku kena beli tiket lain which is memang nak kena kuarkan duit lagi, sbb tu aku akan lebih rela p menunggu tercongok awal kat depan busyg aku nak naik tu nanti hehe

      tapi aku pernah la ada pengalaman tiket bas habes. pstu tiket tren pon habes. masa tu pulak dah dekat kul 10 malam. dan masa tu aku kat Jetty Butterworth. nak balik kampung kat Perak. mmg dah meleleh gak la ayaq mata aku waktu tu. jenuh aku muhasabah diri kejap berdoa gila2 waktu tu supaya ada lah 1 lagi tiket utk aku ni balik jugak mlm tu. dan Alhamdulillah, mmg betul2 ada 1 je lagi tiket last tapi itu pon utk ke KL. sbb tiket yg utk ke Ipoh mmg dah sold out. aku pon gasak beli jugakla aslkan aku dpt balik jugak masa tu huhuhu

      Padam
    2. Wahh..sedap eh kau gelakkan aku. Takpe2 gelak je, aku suka buat org happy. Hoho..

      Aku pun punctual jugak apa..,Tapi disebabkan sayangkan adik, aku sanggup tunggu dia dr tunggu bas. Korang patut terharu dgar citer aku. Hehe..

      Aku x pernah fikir taktik nk sembang dgn perempuan dlm bas. Kalau perlu interact, baru aku cakap. Kalau x, aku set kepala nak tido je... Haha..

      Sedih citer kau pasal tiket bas habes tu. Nasib baik betul la ada satu tiket lagi kan. Doa yg ikhlas barangkali.

      Padam
  23. baca tajuk macam kena tinggal awek. lawak gila bro ley. hahahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ni baru sgt ni baca cerita2 aku. Tu expectation kau cliche sgt. Jgn assume apa2 dari tajuk aku sbb kau xkan dpt inpit yg sebenar, unless kau baca sepenuhnya entri aku. Yuhuu..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...