"Aku pun dulu tak kisah pasal takaful atau insurans"

Salam.

Hari tu aku ada tengok video2 kat youtube. Ada la satu video ni menarik pulak aku tengok. Cerita pasal bekas akauntan buat keputusan besar untuk berhenti kerja kerana mahu bekerja sendiri?
Ok, kerja apa yang gempak sangat tu sampai dia nak berhenti kerja tu? Hebat planning dia...

Kerja dia tu ada kat dalam video ni. Tapi kalau malas tengok atau quota internet sikit, baca je la kat bawah ni aku bagitahu.



Orang2 yang kat dalam video tu semua aku tak kenal pun. Cuma rasa kelakar pulak tengok video dia. Haha.. Dia cerita pasal seorang pekerja akaun yang berhenti kerja untuk jadi agent takaful/insurans sebab kerja tersebut lebih fleksibel.

Aku rasa minat nak tengok pun sebab memang aku buat akaun. Kadang2 ada juga kerja sampai malam. Dalam video ni pun mamat tu kerja jadi akauntan dan ada mention kerja sampai malam.  Member aku pulak ada yang memang jadi agent takaful/insurans ni. So, macam boleh relate sikit dengan life aku la. Tu yang tiba2 nak tengok video ni tu.

Tapi takde la sampai terinspirasi nak jadi agent takaful/insurans ni. Kalau aku berhenti kerja akauntan pun, maybe aku nak try buat benda2 yang related dengan IT kot. Maybe belajar programming gila2 sampai boleh buat sistem sendiri.

Btw, layan jugak tengok video ni kalau bosan. Nampak usaha gigih dia nak buat video. Ada jalan cerita. Cuma lakonan tu kurang la hebatnya sebab diorang memang bukan pelakon. Tapi, still menarik untuk ditonton.

Oleh kerana aku dah rembat video dia, so aku promote je la agent ni. Haha..Siapa2 yang rasa nak ambil takaful tu boleh la try contact mamat ni.

Norman Mansor 0173292326

Aku tak kenal pun dia. Saja je promote. Yang aku kenal member aku ada la... Kalau korang nak amik takaful dengan member aku, barulah contact aku.
Dulu masa belajar yang aku tahu insurans tu haram, tapi takaful dibolehkan. Ada beza sikit antara takaful dan insurans. Malas nak cerita, kena buat post lain baru boleh cerita.

Ok guys layan la video tu. Best kot... :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...