Jangan pertikai kenapa masih tak berjaya..

Salam jumaat.
Jika kita berbuat sesuatu, kemudian bertawakkal, jangan bergantung sepenuhnya pada usaha yang kita dah buat tu akan membuahkan hasil.



Tapi, kena selalu ingat Allah lebih mengetahui segalanya. Kadang kita tanya kenapa aku dah buat ni, aku dah doa, aku dah yakin yang aku buat ni patut berjaya, tetapi Allah masih tak kabulkan permintaan kita. Kita rasa down.. Elakkan rasa macam ni.

Sebabnya Allah lebih mengetahui bila hajat korang patut dimakbulkan. Tak semsetinya cepat itu bagus dan tak semestinya lambat itu tak bagus. Manusia ini lemah. Tak tahu perkara ghaib. Tetapi Allah lebih tahu takdir yang sesuai untuk diri kita.

Sentiasalah ingat Allah berkuasa buat apa sahaja dan yakinlah apa2 yang Allah takdirkan itu adalah terbaik untuk diri kita. Sekalipun kita rasa ianya bukan sesuatu yang kita suka.

Carilah kebaikan dalam apa pun perkara yang terjadi. Jangan fokus pada problem semata2.
Sekian entri pendek hari jumaat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...